Pagina's

vrijdag 12 april 2013

Voorbeelden.

Als ik alles goed heb ingesteld.... lezen jullie dit bericht als we (vrij zeker) met meer dan 130 dames gezellig aan de koffie zitten in de Spil te Maasbracht. Vandaag is de Quilters Gilde Regiodag van Limburg.
Pauline en Marion hebben weer een leuk werkje voorbereidt. Het maken van een SUDOKU quiltje. Eerst de puzzel oplossen en je lapjes/kleuren nummeren en op die volgorde ze aan elkaar naaien.
Ik wist het al van tevoren en ben mijn stoffen voorraad gaan bekijken. Vele ideeën komen dan boven. Dat is leuk.... negen tinten grijs... en daar heb ik ook negen verschillende fruit-lapjes en die zijn leuk voor... en die ... en......
Mariet was in Australië op vakantie geweest en had daar stofjes meegenomen waar zij er een van zou maken. Pauline had batik stofjes en is er daar een van gaan maken. 



Eerst had ik er een gemaakt van een van de stoffen pakketjes van Marij die ze voor deze dag zou maken.
(deze is 43x43 cm groot)



Mijn handen bleven jeuken en kwam er een met hartjes.
(De blokjes van de hartjes zijn 5x5 cm.)


Ik heb ook aardig wat batik stofjes in zachte tinten en kon het niet laten om een paas-sudoku-quiltje te maken met aankleding op de rand.
(De blokjes hier zijn ook 5x5 cm. maar met randjes ertussen waardoor het geheel wat groter is dan de hartjes)



Marij heeft heel veel mooie Japanse (wat grover geweven) stoffen en vond het leuk als ik er daar ook een van maakte.
(Hiervan waren de blokjes 4 inch dus afgewerkt ongeveer 8,5 cm)



En hier ga ik morgen mee verder. Het mini quiltje waarvan ik al eerder wat van heb laten zien met de mededeling dat ik er een nine-patch van ging maken. Dat is niet dus gelogen... alleen is het een iets andere vorm van nine-patch.....
(die blokjes hiervan zijn nog net geen cm.)




Alles staat klaar op de strijkplank in de keuken en het lijkt er op dat er wat teveel in het mandje zit.





Marion heeft de link van de dag en show and tell op haar link staan.